Školní vzdělávací program MŠ

„Jen si, děti, všimněte, co je krásy na světě…“ (Jan Čarek).

Hlavním záměrem MŠ Únanov je celkový rozvoj osobnosti dítěte obohacený o prvky ekologické výchovy, vytvářet co nejlepší podmínky pro osobnostní rozvoj, spokojený život a úspěšné vzdělávání. Klademe důraz na adaptaci nových dětí, logopedickou péči, přípravu předškoláků na vstup do ZŠ.

Cíl Třídního vzdělávacího programu „Jen si, děti, všimněte, co je krásy na světě…“

Vytvářet dětem takové prostředí, ve kterém se budou cítit bezpečně a jistě. Prostředí, které jim pomůže překonat odloučení od rodičů a bude podněcovat jejich harmonický rozvoj, které povede děti ke vnímání světa v jeho přímých souvislostech a získávání elementárních poznatků v praktických situacích, které napomůže zvládat požadavky, které jsou na děti kladeny v oblasti hygienické, psychické a sociální.

Dílčí vzdělávací cíle Třídního vzdělávacího programu

Celý program je nastaven tak, aby se děti učily prožívat a chápat svět kolem sebe, měly chuť poznávat, tvořit a přemýšlet. Probíhá v pěti oblastech.

Dítě a jeho tělo

Uvědomění si vlastního těla, rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky, ovládání pohybového aparátu, tělesných funkcí, zvládnout sebeobsluhu.

Dítě a jeho psychika

Rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vyjadřování, mluvního projevu).

Dítě a ten druhý

Seznamování s pravidly chování ve vztahu ke druhému, posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem v mateřské škole, v dětské skupině.

Dítě a společnost

Seznamování a poznávání pravidel společenského soužití a porozumění základním projevům neverbální komunikace obvyklým v tomto prostředí. Chovat se prosociálně, aktivně se přizpůsobovat společenskému prostředí a zvládat jeho změny.

Dítě a svět

Seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, vytváření pozitivního vztahu k němu. Rozvoj úcty k životu ve všech formách. Učitelky mají možnost přizpůsobit vzdělávání aktuální situaci a zájmu dětí.

K tomu využíváme všech dostupných forem vzdělávání:

  • spontánní hra
  • tvořivá činnost
  • prožitkové učení
  • situační učení
  • přímo řízené činnosti
  • nepřímo řízené činnosti
  • práce ve skupinách – kooperativní činnosti
  • frontální práce