Hlavním cílem je získání důvěry ke škole a učitelce, citová vazba.
Ve třídě nejmladších dětí se učíme spolu žít, poznávat jiné prostředí než je rodina, seznamujeme se s vrstevníky, učíme se respektovat navzájem, vytváříme si pravidla společného soužití ve velké skupině, dáváme dětem podněty a prostředky k vytvoření jedinečnosti každého z nich. Důraz je kladen na dokonalé poznání, v rámci sebeobsluhy se postarat sám o sebe. Nebát se realizovat jednoduché úkoly nejprve pod vedením, později samostatně.
Další důležitou oblastí, kde děti získávají zkušenosti, dovednosti a návyky, je samostatnost v osobní hygieně, a prvotní pracovní návyky. Budeme se snažit o to, aby si děti vše vyzkoušely, aby zde byl prožitek, protože jedině tak se děti co nejvíce naučí.
Některé děti již školku navštěvovaly a mají základní návyky, dovednosti a znalosti. Přesto je nutné se vždy zaměřit na novou adaptaci dětí, soužití se skupinou z minulého roku.
Pozornost zaměříme i na poznávání prostředí MŠ a nejbližšího okolí, a to na vycházkách i při pobytu na školní zahradě.