Charakteristika tříd

I. třída – mladší děti

Hlavním cílem je získání důvěry ke škole a učitelce, citová vazba.

Ve třídě nejmladších dětí se učíme spolu žít, poznávat jiné prostředí než je rodina, seznamujeme se s vrstevníky, učíme se respektovat navzájem, vytváříme si pravidla společného soužití ve velké skupině, dáváme dětem podněty a prostředky k vytvoření jedinečnosti každého z nich. Důraz je kladen na dokonalé poznání, v rámci sebeobsluhy se postarat sám o sebe. Nebát se realizovat jednoduché úkoly nejprve pod vedením, později samostatně.

Další důležitou oblastí, kde děti získávají zkušenosti, dovednosti a návyky, je samostatnost v osobní hygieně, a prvotní pracovní návyky. Budeme se snažit o to, aby si děti vše vyzkoušely, aby zde byl prožitek, protože jedině tak se děti co nejvíce naučí.

Některé děti již školku navštěvovaly a mají základní návyky, dovednosti a znalosti. Přesto je nutné se vždy zaměřit na novou adaptaci dětí, soužití se skupinou z minulého roku.

Pozornost zaměříme i na poznávání prostředí MŠ a nejbližšího okolí, a to na vycházkách i při pobytu na školní zahradě.

II. třída – starší děti

Skupinu těchto dětí tvoří nejen děti ve věku 5 – 6 let, ale i děti mladší 4 – 5 let.

Cílem je vytvořit si hlubší vztah k učitelkám i ke svým vrstevníkům ve třídě. Začínat se spoluprací, nemyslet jen sám na sebe.

Větší část vždy tvoří předškoláci. Mezi dětmi bývají velké rozdíly, proto klademe důraz na individuální práci. Cílem práce v této třídě je nabídnout dětem dostatek rozmanitých činností vedoucích k úspěšnému vstupu do základní školy. Samostatnější myšlení, rozhodování a jednání, začátky úspěšné komunikace, předcházet konfliktům, umět se domluvit. Prohlubovat dosavadní vědomosti, dovednosti a návyky, a postupně získávat nové vlastním prožitkem.

U mladších dětí v této třídě jsou upevňovány základní návyky, dovednosti a znalosti, které se postupně rozvíjí.